Tredje gången gillt?

2015-08-27 | Allmänt

3e gången ansökan

Klicka på bilden för full storlek

afterbeach-nopartners-instagram-axon

Jag älskar människor som ALDRIG ger upp :) Tredje gången gillt brukar man ju säga? ‪

#‎afterbeach2015‬

Filmon Michaels by Martin Löwgren

(1) Fille På G

När ett dansproffs från gruppen Bounce vill toppa formen så säger man givetvis inte Nej utan hjälper mer än gärna till :) Det beslutet behövde jag absolut inte ångra då de slutliga resultaten blev riktigt imponerande.

Att röra på sig är givetvis inga problem för en dansare, så den stora utmaningen var att styra upp kosten.

Nedan kan ni ta del av Filmons egna beskrivning av sin tid tillsammans med mig:

”Martin sammansatte ett personligt kostschema och träningsschema åt mig som uppfyllde mina önskemål. På grund av min livsstil med oregelbundna tider så passade det mig att äta enligt periodisk fasta och tyckte att upplägget var otroligt enkelt att följa.Mitt första mål var att bli hårdare i kroppen och gå upp lite i vikt.

Problemet jag har haft är att gå upp i vikt och om jag inte tränar eller håller mig aktiv så tappar jag också vikt. Så för mig var det viktigt att lära mig mer om kost och hur mycket mat jag måste få i mig för att nå mina mål. Träningen innebar inga svårigheter utan det var riktigt lätt att följa Martins scheman och skönt att ha ett välstrukturerat schema.

Det är verkligen roligt att ha en coach som är så otroligt driven och pushar en att bli bättre och tillsammans skapa resultat som båda vill uppnå!”

Bounce-083_100

axon_medium

Teori & Praktik med Martin Löwgren – Mental styrketräning

Skärmklipp 2015-08-24 13.41.16

Dagens artikel handlar om ett viktigt ämne som många prioriterar bort. För att få en starkare kropp så är det självklart för oss att utföra fysisk aktivitet. Men det är inte lika självklart för oss att träna vårt mentala psyke när vi vill uppnå våra mål. Men faktum är att den psykiska delen är otroligt viktigt för att du ska kunna förverkliga dina drömmar. I denna artikel kommer jag därför att uppmuntra till: mental styrketräning!

Givetvis är detta inget nytt. Vi ser våra stora idrottsstjärnor göra detta när de klappa igång sig själva och visualisera hur de klarar målet vid stora tävlingar. Alla har säkert testat det någon gång. Men det är inte många av oss som kontinuerligt tränar vårt psyke för att tänka målstyrt. Statistik visar faktiskt att de flesta av oss underskattar vår egen förmåga.

Det ligger mycket i citatet: ”Oavsett om du tror att du kommer klarar det eller inte – så har du rätt”. Dina tankar styr faktiskt mer än vad många tror och ditt undermedvetna jobbar aktivt för att leva upp till dina inre föreställningar. Det innebär att om du går runt dagarna i ända och inte tror på dig själv, så kommer du aldrig att komma någonstans i livet. Buddha ska ha uttryckt det berömda orden: du blir som du tänker.

Vi tittar på före- efterbilder och tar del av människors framgångar och avundas deras framgång. Vi beundrar de som lyckas! Men ALLA kan faktiskt bli framgångsrika och nå sina mål. Att få resultat handlar inte om tur, det handlar inte om något magiskt – det handhar om mental styrka.

Faktum är att du många gånger är din egen värsta fiende. Det är dina egna förutfattade meningar om vad du är kapabel att klara av som begränsar dig. Ofta är det nämligen inte själva arbetet som du måste utföra för att nå ditt mål som är stressade, utan det är tankarna du har INNAN som stressar och gör att jobbet känns för tungt/svårt. Återigen – dina tankar och din inställning INFÖR arbetet är det du måste jobba med, uppmärksamma och förändra. Detta måste du göra VARJE DAG! När du vaknar måste du uppmärksamma för dig själv vad du vill göra av dagen du har framför dig, visualisera ditt mål och se till att hålla tankarna fokuserade på att lyckas. Att lägga några minuter varje dag på att träna upp din mentala styrka kommer att hjälpa dig att klara livet på ett bättre sätt.

Believe-in-yourself

Var uppmärksam på att det är med mental styrketräning som det är med motion: det är en färskvara som kontinuerligt måste underhållas. Det är viktigt att du underhåller din mentala hälsa varje dag!

Visst kan saker och ting inträffa i livet som gör att det inte blir exakt som du tänkte dig. Men även då är det viktigt att du är mentalt stark så att du kan använda den erfarenheten målstyrt. Istället för att bli passiv och nedstämd när du stöter på motgångar, så ska du ta lärdom av dem och låta erfarenheten göra dig starkare.

Var observant på katastroftänkande när du ställs inför utmaningar ”bara jag inte misslyckas!” För om du har tankarna inställda på att du absolut inte får misslyckas och att det är det värsta som kan hända. Ja då riktar du all uppmärksamhet mot själva misslyckadet och automatiskt ställer kroppen in sig på att misslyckandet faktiskt är en möjlig väg. När du sedan misslyckas så uppfyller detta din förutsägelse. En självuppfyllande profetia helt enkelt! Ett svagt psyke viskar inombords: vad var det jag sa?

Med ett starkt psyke blir du däremot sällan besviken även om du misslyckas, för så länge du gett allt så kommer du att känna dig nöjd. Här ser du den tydliga skillnaden!

Ge inte upp! Du måste bara möta motgången på ett nytt sätt och med en stark mental förmåga så kommer du att vara mer kreativ och hitta nya vägar istället för att ge upp. Men om du ser motgången som ett resultat av att du är så värdelös, så kommer förmodligen inspirationen och motivationen att lysa med sin frånvaro.

Så rannsaka dig själv! Vart har du ditt fokus varje dag? Går du runt och är rädd för att misslyckas? Går du runt och ägnar tankar åt att se ned på dig själv? Vad tror du händer om du dagligen tränar i flera timmar på att trycka ned dig själv? Ja då kommer du ju faktiskt att bli expert på det.
Vad skulle hända om du istället lägger lika mycket tid på att lyfta dig själv istället?

Varför inte träna upp självkänslan alla dessa timmar? Träna din mentala styrka! Då blir du istället expert på att vara mentalt stark.

Anthony-DeLuca-Envision-Your-Goals-Reach-Your-Goals

Okej! Så då har du bestämt dig för att du ska träna upp din mentala styrka och ägna tid åt att lyfta dig själv istället för att sänka dig själv. Du har bestämt dig för att visualisera ditt mål. Vad du nu även behöver göra är att hitta anledningar till att nå ditt mål. VARFÖR vill du nå ditt mål?? Vill du nå ditt mål för din egen eller någon annans skull?

Släpp offerkoftan och ta på dig ansvaret för att ditt liv blir vad du gör det till. Så fort du fastnar i negativt ältande och tycker synd om dig själv – då måste du ha verktyg för att hantera de negativa känslorna och stoppa ett destruktivt ältande.

Nu innebär ju givetvis inte detta att bara för att du bestämmer dig för att bli hockeyproffs och kan se dig själv ta emot en stor guldpuckla – så kommer du automatiskt att få det. Du måste givetvis kämpa för att komma dit. Sanningen är faktiskt att om du vill uppnå något, så är det ditt eget ansvar att göra jobbet för att komma dit.

Men om detta är vad du verkligen vill, så kommer ditt psyke vara inställt på att jobba åt den riktningen. De val du gör i livet kommer att tas i relation till ditt mål och du kommer att hitta vägar som leder dig framåt mot ditt mål.

Så vad jag nu slutligen vill att du ska göra när du läst denna artikel är att ställa dig denna enkla fråga: Vad vill du ha mer av i ditt liv?
Självkänsla? Hälsa? Ett sunt förhållningssätt till kost?

Så snart du formulerat vad som är viktigt för dig och vad du vill få mer av, så måste du träna dig på att få det. Träning ger färdighet och lägg därför fokus på rätt sak.

Lycka till!

Martin “Axon Löwgren

Personlig tränare – Naprapat – Kostrådgivare

www.idrottsskadecenter.com

Nu ska bucklan komma i toppform

2015-08-24 | Allmänt

11870794_10156073739985144_701929872570641501_n

Och så vill jag att du tills nästa gång vi ses drar ned lite på de feta såserna och börjar motionera mer. Är det uppfattat Bucklan?

idrottsskadecenter_gotham

 

www.idrottsskadecenter.com

En diet innehållandes kolhydrater

2015-08-20 | Klienter/referenser

(1) Nina

Nina har gått från 90 – 74kg och tappat över 30cm runt midjan på bara 5 månader genom stenhård styrketräning, intervallträning och ett kostschema innehållandes KOLHYDRATER såsom potatis, råris, pasta, matvete med mera. Även annat gott som bland annat lax, nötter, mozarella, rostbiff, avocado,kycklingfilé har funnits med.

Ingen enformig och potentiellt skadlig svältdiet med andra ord utan bara helt vanlig hälsosam mat :) Det ska vara roligt, hälsosamt och enkelt att gå på diet – inte tvärtom.

#afterbeach #axon #fitnessguru

Logga NY

Mer info om projektet finner du här.